Wakacje spędziliśmy bardzo, ale to bardzo intensywnie, wypoczywając przy tym przednio. Początkiem lipca, wychowankowie wyjechali na kolonię do Zakopanego, gdzie pod opieką wykwalifikowanych wychowawców i przewodników poznawali uroki Tatrzańskiego Parku Krajobrazowego. Kolonia w całości została zasponsorowana przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. Wychowankowie przyjechali bardzo zadowoleni, przywożąc nie tylko zdjęcia, ale także piękne wspomnienia i nowe przyjaźnie. Następny kierunkiem wyjazdu wakacyjnego było sanatorium w Rabce Zdroju, gdzie oprócz dbania o swoje zdrowie i leczenia chorób układu oddechowego nasi wychowankowie aktywnie uczestniczyli w zabawach i konkursach zdobywając liczne nagrody. Przy słonecznej pogodzie, nasze maluszki kąpały się w basenie ogrodowym. Bawiły się na placu zabaw, korzystały ze sprzętu sportowego (rolki, piłki, badminton), oraz doskonaliły naukę jazdy na rowerkach. Był to także czas wycieczek i spacerów. Organizowaliśmy wycieczki rowerowe oznaczonymi szlakami turystyczno-krajobrazowymi , poznając ciekawe miejsca wokół Rzeszowa, jak kopiec Konfederatów Barskich lub lasy na terenie gminy Słocina. W naszym pięknym ogrodzie organizowaliśmy zabawy w piaskownicy, na boisku, rozgrywaliśmy mecze piłki nożnej, jeździliśmy na rolkach i deskorolkach. Kiedy pogoda nie dopisywała organizowaliśmy wyjścia do kina.

Miesiąc sierpień podobnie jak lipiec był dla nas czasem atrakcyjnego, aktywnego wypoczynku. Część dzieci spędziło go w domach rodzinnych i w rodzinach zaprzyjaźnionych. 5 sierpnia trójka podopiecznych wyjechała na dziewięciodniową kolonię do Bułgarii w nagrodę za dobre zachowanie i wyniki w nauce. W dniach 19-28.08.2013r. dziesięcioro wychowanków wyjechało na kolonię do Myczkowiec. Wypoczynek dzieci został zorganizowany i zasponsorowany przez Caritas Diecezji Rzeszowskiej.
    Miesiąc sierpień obfitował w naszym domu w różnorodne atrakcje. Uczestniczyliśmy w wielu zajęciach sportowych. Organizowaliśmy wycieczki rowerowe, rozgrywki w piłkę nożną na boisku sportowym, w tenisa ziemnego, ping-ponga oraz zawody sportowe. Bawiliśmy się także w naszej dużej piaskownicy. W weekendy chodziliśmy do kina w Galerii Rzeszów. W upalne dni, których nie brakowało w sierpniu wychodziliśmy do Millenium Hall - bawiliśmy się przy fontannie, a także kąpaliśmy się w placówkowym basenie. Często wychodziliśmy na lody do Myszki, Zielonej Budki oraz cukierni Rak-Orłowski. Wraz z wychowawcami piekliśmy ciasteczka, robiliśmy tosty, uczyliśmy się lepić pierogi, przygotowywać przepyszne soki z marchwii, buraczków i jabłek. Starsi wychowankowie smażyli frytki, piekli zapiekanki. W pochmurne dni czas spędzaliśmy na sali komputerowej, doskonaliliśmy nasze umiejętności plastyczne i muzyczne, a wieczorami organizowaliśmy dyskoteki. Popołudniami dużo spacerowaliśmy ulicami naszego miasta, odwiedziliśmy także sklep ogrodniczy. W niedziele i święta całą grupą chodziliśmy do kościoła.

Wypoczęci i zrelaksowani z zapałem rozpoczęliśmy nowy rok szkolny.