Wakacje – lipiec 2011

Kolonie:
• 04-15 lipiec - wyjazd na Solinę ( pięcioro dzieci)
• 11-15 lipiec – półkolonia zorganizowana przez studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
• 15-24 lipiec – kolonia Myczkowce ( dziewięcioro dzieci)
• 27.07 – 09.08 – kolonia w Starej Dąbrowie (dziesięcioro dzieci)

Na terenie placówki dzieci, w czasie wakacji bawiły się świetnie. Mieliśmy zorganizowane różnego typu konkursy np. rysowanie kredą na asfalcie, konkurs piosenki, turniej warcabowy, turniej ping- ponga, konkursy sportowe, turniej gier planszowych, turniej bilarda. Rywalizacja była zaciekła i jak zwykle zwycięzcy nagradzani byli drobnymi nagrodami. Staraliśmy się, by zawsze grać fair- play. Na terenie naszego Domu mieliśmy także możliwość wykazania się w zajęciach kulinarnych. I tak pod okiem wychowawców robiliśmy: zapiekanki, frytki - smakowały wyśmienicie.
    W tym roku nowością były pokazy przedstawień teatralnych (bajki), przez starszych wychowanków dla dzieci najmłodszych. Cieszyły się one dużą oglądalnością. Dzieci chętnie włączały sie do zabawy.
    Kiedy dopisywała pogoda wychodziliśmy poza placówkę. Byliśmy m.in. na rynku, gdzie oglądaliśmy występy Zespołów Polonijnych, na lodach w „Zielonej Budce”, na bulwarach, nad Wisłokiem, w kinie „Helios”, na spacerze w Słocinie, na basenie ROSiR, wycieczce w Łańcucie oraz w Fantazji. Oprócz tego w upalne dni, kąpaliśmy się w dużym basenie ogrodowym, co bardzo lubimy. Pamiętaliśmy także o komputerach i czasami (niezadługo) graliśmy w gry, korzystaliśmy z Internetu. Starsze dzieci miały zajęcia na siłowni, gdzie udoskonalali pod okiem „wujków” tężyznę fizyczną (niektórym poprawiły się bicepsy). Małe dzieci mogły bawić się do woli w sali rehabilitacyjnej.
    Dużym wydarzeniem było dla nas goszczenie 10 lipca Pana Grzegorza Napieralskiego, który przyjechał do nas z mnóstwem słodyczy
    Naszym skromnym zdaniem zabawa w lipcu była pyszna!

Wakacje - sierpień 2011

Sierpień był kolejnym miesiącem atrakcyjnego, wakacyjnego odpoczynku. Część z nas wyjechała do własnych rodzin bądź do rodzin zaprzyjaźnionych. Pozostali spędzali wesoło czas korzystając z ładnej, słonecznej pogody. Od 27 lipca do 28 sierpnia dziesięcioro starszych dzieci przebywało wraz z harcerzami na kolonii w Starej Dąbrowie koło Warszawy. Wyjazd był bezpłatny, ufundowany został przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. W dniach  29 -31 sierpnia na zaproszenie Premiera RP Pana Donalda Tuska jeden z wychowanków zwiedził Warszawę oraz poleciał do Brukseli w Jego towarzystwie rządowym samolotem. Emocjonujących przeżyć dostarczyła nam wyprawa do parku linowego w Rzeszowie, zasponsorowana przez Firmę PROVIDENT na zakończenie wakacji. Większość z nas była tam po raz pierwszy. Wzięliśmy również udział w cyklu imprez zorganizowanych w ramach "Europejskiego Stadionu  Kultury". W sierpniu odbyło się wiele zajęć sportowych takich jak: wycieczki rowerowe, doskonalenie jazdy na rolkach, turnieje tenisa stołowego, rozgrywki bilardowe,  konkursy sportowe na boisku, zajęcia w siłowni. W upalne dni naszą ulubioną rozrywką była kąpiel w basenie ogrodowym. Gdy pogoda nie zachęcała do wyjścia na zewnątrz uczestniczyliśmy w zajęciach komputerowych, czytelniczych, plastycznych i kulinarnych. Porządkowaliśmy swoje pokoje. W niedziele tradycyjnie chodziliśmy całą grupą do Kościoła. Ostatnie dni sierpnia poświęciliśmy przygotowaniu do nowego roku szkolnego. Gromadziliśmypodręczniki i przybory szkolne oraz porządkowaliśmy swoje pokoje. Wypoczęci i radośni rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2011/2012.