Sprawozdanie z wakacji - 2012 r.

Miesiąc lipiec był okresem obfitującym w różne atrakcje, m. in. część dzieci wyjechała na wspaniałą kolonię do Huty Różanieckiej (od 19 lipca do 1 sierpnia - pięcioro dzieci). Siedmioro wychowanków od 13 lipca do 9 sierpnia przebywało w Sanatorium w Rymanowie Zdroju. Pozostałe dzieci miały zorganizowane różnego typu konkursy np. plastyczny – rysowanie kredą na asfalcie; konkurs piosenki; konkursy sportowe z wykorzystaniem sprzętu sportowego. Wszyscy byli nagradzani drobnymi nagrodami. Na terenie naszego domu mieliśmy także możliwość wykazania się w zajęciach kulinarnych. I tak pod okiem wychowawców robiliśmy: zapiekanki i frytki. Kiedy dopisywała pogoda wychodziliśmy poza placówkę. Byliśmy m. in. na rynku, gdzie zwiedziliśmy podziemia Rzeszowa idąc z przewodnikiem trasą podziemną; na lodach w „Zielonej Budce”; na spacerze w Słocinie oraz nad Wisłokiem. Ponadto była zorganizowana wycieczka do sklepu ogrodniczego ze zwierzątkami w Słocinie oraz do Muzeum Dobranocek. Dwukrotnie byliśmy w Kinie HELIOS na „Epoce Lodowcowej” i „Królewnie Śnieżce”. Maluchy świetnie bawiły się w Fantazji, starsze dzieci dwa razy odwiedziły „Park Linowy” pokonując coraz trudniejsze trasy. Oprócz tego w upalne dni kąpaliśmy się w dużym basenie ogrodowym, co bardzo lubimy. Pamiętaliśmy także o komputerach i czasami graliśmy w gry, korzystaliśmy z Internetu. W deszczowe dni małe dzieci bawiły się w sali rehabilitacyjnej.
    Wypoczynek w miesiącu lipcu był bardzo udany.

Sierpień, podobnie jak lipiec był dla nas czasem atrakcyjnego beztroskiego wypoczynku wakacyjnego. Niektóre dzieci spędziły go w domach rodzinnych bądź u rodzin zaprzyjaźnionych. Od 13.07.2012r. do 09.08.2012r. część z nas przebywała w sanatorium w Rymanowie. W dniach 20-29.08.2012r. byliśmy na kolonii w Myczkowcach, gdzie corocznie jesteśmy zapraszani przez Caritas Diecezji Rzeszowskiej. W obu przypadkach powróciliśmy do Rzeszowa radośni i pełni wrażeń.
    W naszym domu spędzaliśmy wesoło czas, korzystając z letniej pogody. Uczestniczyliśmy w wielu zajęciach sportowych : wycieczki rowerowe, jazda na rolkach, turnieje tenisa stołowego, rozgrywki bilardowe, gry sportowe na boisku, zajęcia na siłowni. W upalne dni ulubioną rozrywką maluchów była kąpiel w basenie ogrodowym. Dużo spacerowaliśmy ulicami naszego miasta, chodziliśmy do cukierni na lody. Gdy pogoda nie zachęcała do wyjścia, doskonaliliśmy nasze umiejętności kulinarne komputerowe i plastyczne nabyte w czasie zajęć prowadzonych w roku szkolnym. Pomimo wakacji nie zapominaliśmy o utrzymaniu porządku w pokojach i obejściu. W niedziele i święta całą grupą chodziliśmy do kościoła.
    Wypoczęci i pełni przeżyć pożegnaliśmy beztroski czas wakacji. Pełni optymizmu rozpoczynamy nowy rok szkolny 2012/13.