1.06.2013 r. – Dzień Dziecka to wyjątkowe i bardzo ważne święto dla naszych podopiecznych. W przededniu tego święta odwiedził nas Wiceprezydent Miasta Rzeszowa Pan Stanisław Sieńko. Pan Prezydent przekazał z Magistratu moc życzeń oraz mnóstwo słodyczy dla wszystkich dzieci.
W sobotę mimo niesprzyjającej aury nasi najmłodsi wychowankowie spędzili bardzo atrakcyjnie. Dla naszych milusińskich przygotowaliśmy wspaniałą zabawę przy muzyce, liczne konkursy z nagrodami oraz smaczny poczęstunek – grillowane kiełbaski i karkówkę. Nie zabrakło kącika, w którym dzieciaki mogły pomalować buźkę w zwierzęce i roślinne motywy. Na dzieci czekały również słodycze i inne niespodzianki. Wszyscy bawili się świetnie i mamy nadzieję że dzień ten dostarczył naszym najmłodszym wychowankom emocji i wrażeń, które zapamiętają na bardzo długo.
    Dla starszych podopiecznych zorganizowano dwu-dniowy wyjazd w super atrakcyjne miejsca. Tym razem nasz sponsor Provident zabrał nas w przeurocze rejony Roztocza. Pierwszy dzień wycieczki powitał nas ulewnym deszczem i zaplanowany spływ kajakowy w Zwierzyńcu spalił na panewce. Jednak nasza pozytywna energia, nie przeszkodziła nam w dalszym zwiedzaniu. Rozpoczęliśmy więc od oglądnięcia pięknego i uroczego kościółka na wysepce, którego otaczała woda. Kolejnym miejscem była zagroda Guciów. Tutaj dowiedzieliśmy się różnych ciekawostek z życia dawnych chłopów. Mogliśmy zobaczyć jak robi się podpłomyki na starej płycie pieca, jakich narzędzi używano i w jakich warunkach mieszkano. W sklepie z pamiątkami widzieliśmy dużo ładnych rzeczy wykonanych ręcznie z ekologicznych materiałów, zaskoczeniem był dla nas meteoryt, który spadł w tych okolicach w ubiegłym wieku. Kolejnym miejscem wycieczki był Zamość, tam też odbywały się pokazy kunsztu rycerstwa polskiego. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć na rynku, kupiliśmy pamiątki no i przede wszystkim zjedliśmy pizzę. Pogoda się poprawiła, więc czas wolny na rynku w Zamościu szybko nam minął. W tym dniu byliśmy także byliśmy także w zoo. Urzekły nas pomieszczenia z gadami, jaszczurkami i pająkami. Zmęczeni ale szczęśliwi zajechaliśmy do schroniska w Szczebrzeszynie, gdzie po zjedzeniu obiadokolacji mogliśmy spokojnie odpocząć. Ranek dnia następnego powitał nas pięknym słońcem. Po obfitym śniadaniu, zwiedziliśmy to urocze miasteczko, pełne perełek architektonicznych i rzemieślniczych. Zobaczyliśmy m.in. cmentarz żydowski, synagogę oraz zabytkową i najstarszą w Polsce cerkiew. Z zadumą stanęliśmy nad grobem dziadków naszego błogosławionego Jana Pawła II. A na ryneczku w objęciach chrząszcza, zrobiliśmy sobie zdjęcia. Kolejny etap, to znów Zamość i oglądanie murów obronnych, nauka strzelania z łuku. Słoneczny dzień sprawił, że mieliśmy ochotę się schłodzić, więc udaliśmy się do cukierni na wspaniałe lody. Następny przystanek to Krasnobród i Park Dinozaurów. Z zapartym tchem słuchaliśmy opowieści przewodnika o prehistorycznych gadach. W drodze powrotnej do domu, zjedliśmy smaczny obiad w przyjaznym zajeździe w Leśnej Woli. Rozśpiewani, radośni i zadowoleni wróciliśmy do domu. Po powrocie nasza nadworna poetka Iza, napisała o tym wszystkim wiersz:

Dzień Dziecka 2013r.

Z okazji Dnia Dziecka odbyła się wycieczka,
wrażeniami zapełniona była każda chwileczka.

W autobusie wszyscy śpiewali,
nerwów ciociom nie targali.

Pogoda nam dopisywała,
I dużo emocji dawała.

Mieliśmy pyszne jedzenie,
Nie przeszkadzało nam długie chodzenie.

W Szczebrzeszynie chrząszcza żeśmy spotkali,
Ale wcale żeśmy się nie bali.

W Zamościu ZOO zwiedziliśmy,
O spokój zadbaliśmy.

Zwierzątka nas się nie bały,
Pozy do zdjęć dawały.

Na rynku pamiątki mogliśmy kupić,
Ale musieliśmy uważać, żeby się nie zgubić.

Ciocie nas pilnowały przez cały czas,
Nawet idąc przez piękny las.

Mogliśmy nauczyć się strzelać z łuku,
Przez dwa dni, nie byliśmy na facebooku.

W Krasnobrodzie świat dinozaurów, żeśmy poznawali,
Wiele pytań przewodnikowi zadawali.

Zdjęć mnóstwo żeśmy zrobili,
Zadowoleni do domu wrócili.

Jak co roku wycieczki z Providentem to atrakcyjnie, cudownie i pożytecznie spędzony czas. DZIĘKUJEMY!!!